2009. október 18., vasárnap

Kollektiva - Foamo

Most rendhagyó jelleggel egy abszolút szubjektív partiértékelés fog következni. A posztra azért szántam rá magam, mert a buli közben/után elég intenzív gondolatok környékeztek meg. Arra, hogy ezeket kiírjam magamból kicsit vissza kell menni a múltba, mégpedig 2007 első felébe. Akkor indult útjára a Kollektíva csapat bulisorozata, nem kisebb névvel, mint Kissy Sell Out. Emlékszem az első buli amin ott voltam, annyira meglepett, szinte magamhoz sem tértem utána. Nem hittük el, hogy lehet egy olyan buli Magyarországon, ami olyan, mintha nem is itthon lenne. Kicsit furcsán hangzik, de az egésznek tényleg olyan hangulata volt, mintha valahol Nyugat-Európában bulizna az ember. Egyre rendszeresebbé váltak a partik, 2007 őszén beindult egy rendszeres klubest a Trafóban. Októberben - szerintem - 2008 legjobb buliját hozta össze a három srác a Merlinben, amikoris nem kisebb neveket vendégszerepeltettek, mint DatA és a The Bloody Beetroots. Az akkor még csak blogkedvenc dj-k azóta saját szerzői albummal bírnak és világhírűvé váltak. Naszóval beindult rendesen a Kollektíva, jobbnál jobb neveket hoztak el Magyarországra és fantasztikusak voltak a bulik. Kialakult egy x fős vendégsereg, akik nagyrésze tényleg az akkor virágzó elektró-indie-rév zenei szcéna szeretete miatt járt el a partikra. 2008 tavaszának májusában véget ért a Trafós bulisorozat, a Kollektíva partik nyárra kikerültek az A38 hajóra, ahol még több ember csatlakozott a bulikhoz. A letünő francia-elektrót közben felváltotta a fidget house. A hajós bulikon már éreztem, hogy ez nem olyan, mint a Trafóban volt, viszont leginkább 2008 őszén lehetett azt érezni, hogy a Kollektíva óriási divat lett. Kicsit elpártoltam a buliktól, sokkal ritkábban jártam, 2009 tavaszán is csak egyszer jutottam el, akkor sem sok időre. Tegnap viszont rászántam magamat, sőt elég lelkes voltam, de csalódnom kellett, de nem a zenében és nem a fellépőkben. Zeneileg azt mondom, hogy rendben volt, bár ez a most divatos elektró-vonal néha nekem már nagyon egyszerű, mégis azt mondom, hogy élvezhető volt. Az igazi csalódást a közönség okozta. Nem tudom eldönteni, hogy vajon hány százaléka maradt meg a bulizóknak azok közül akik anno tényleg az elektró szeretete miatt jártak Kollektívára, de úgy érzem, hogy minimális. Rengeteg arc volt, akin látszott, hogy vagy a Hajógyáriról szakadt át, vagy a Rióból, amivel persze nincs gond, mert lehet rájöttek, hogy ez egy sokkal színesebb zenei szféra, viszont látszott, hogy nem ezért vannak itt. Magukkal hozták a kommercionálisabb house bulikra jellemező mentialitást, ami természetesen kötekedéssel, lökdösődéssel és parasztkodással jár. Elég kellemetlen ugye, amikor mondjuk a kigyúrt kopasz állat poénból a mellette táncolót elkezdi lökdösni, éreztetve ezzel a saját testi erejét. Nem személyes a sérelem, a mellettem ugrálóval történt meg. Természetesen ebben a kategóriában van női megfelelő is, őt nem kell bemutatni. Lényeg a lényeg, menő a Kollektíva meg 'tök jó, mer annyira zúg meg csattog' és ez már nagyon nem a zene szeretetéről szól. Szóval csalódtam, eléggé. Kicsit hiányoznak azok a Trafós bulik, amikor mindenki megőrült, mindenki teli tüdőből ordította a szövegeket, le kellett láncolni a dj-pult előtti sávot, h az emberek rá ne essenek a cuccokra, szállt a sör és csöpögött az izzadtság a plafonról. Emlékszem olvastam anno egy interjút, amiben kérdezték a Kollektívát, hogy mekkora volumenű partikig akarnak elmenni, és mondták,h nekik ez a Trafós dolog teljesen megfelel, mert így van hangulata. Szerintem is úgy volt hangulata. A 'nem divatból csináljuk' mottó kicsit elcsépeltté vált úgy érzem. Félreértés ne essék, én nem a Kollektívát ócsárolom ezzel, ők tényleg lelkiismeretesen csinálják a bulikat, csak egyszerűen a divat túlzottan magával ragadta a bulisorozatot. Ettől függetlenül a tegnapi fő fellépő, Foamo is eléggé horzsolt. Úgy gondolom, hogy ne csak a szájtépés (jelen esetben a billentyűzet koptatása) legyen, ezért közzéteszem a két kedvenc remixemet emberünktől. Az első darabot a pár poszttal lentebb említett nagy kedvenceimnek, a Man Like Me-nek csinálta, a másikat pedig a mindenki által ismert skót bandának, a Franz Ferdinand-nak. Nomeg visszatérve a tegnaphoz, akik a vizuálért voltak felelősök, tőlem csillagos ötöst kapnak- Egész falas, ledes fényjáték, gyönyörű volt.
Man Like Me - London Town [Foamo rmx](mediafire)
Franz Ferdinand - No You Girls [Foamo rmx](mediafire)

5 megjegyzés:

  1. nem voltam de csak annyit tudok mondani,hogy:
    pontosan
    Nekem eszembe jutott most a tavaly előtti Indie tour. A debreceni megállójukra el is mentem cívis srác révén. Meglepő módon már a parti elejére oda értünk. Totálisan tömve volt. Mivel Debrecenben nincsenek még ennyire jó bulik ezért gondoltam,hogy ezt sokan ki is használták. Felléptek múgék meg émber szmisz meg dzsekd utána meg jött a jó kis teszkó diszkó. Nos lement a 3 banda és mikor bejött az igazán jó zene (bocsánat de azért az igazi nagyokat nálunk csak teszkón vagy gumipopon lehet hallani..itthoni viszonylatokban azért nem olyan rossz ez a 3 banda) mindenki elkezdett hazafele menni. Akkoriban kapták fel egyébként a moog-ot és a sok kis picsa meg srác úgy gondolta,hogy ők indie arcok és ott a helyük. De ezeknek a laza embereknek kb 11ig tartott a buli...pedig az igazi nagy parti utána kezdődött. Sebaj. Rájöttem,hogy sok ember csak azért megy el ezekre a bulikra,hogy elmondhassa,hogy ott volt. Nem pedig azért,hogy egy jó bugizzon. Kollektíván pedig most ugyanez megy..jah és a fos közönség néha a zene rovására is megy. Nyáron voltam egy olyan kollektíván ami olyan volt,mint egy igénytelen techno parti. De remélem,hogy észhez kapnak.

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok!
    Csak most olvastam ezt. Több dologban igazatok van, de azért sok mindent nem jól láttok. Szívesen kifejtem, mert olyasmiket feszegettek, amik bennünket is foglalkoztatnak. Mondjuk egy interjúban? :) Üdv: Popbitch

    VálaszTörlés
  3. hátát, sajnos igen. ezért nem jutunk el mostanában mi sem, nagy nagy szívfájdalom.
    kérjük vissza a régi Kollektivát!! :)

    VálaszTörlés
  4. Hali!

    Nagyon korrekt írás, viszont beleszólni nem annyira akarok, magamról annyit, hogy éjjel-nappal-buszon TMX mixei mennek nálam, +külföldi electro is, de egyszerűen nem akarok lemenni Kollektivára, mert látom a képeken az arcokat, és a monitor ezen végéről nagyképűnek tűnnek. És ugye az ember nem azért megy partyzni, hogy megmutassa, mekkora csávó, milyen jó nő, hanem hogy jól érezze magát!

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok!
    Előszöris köszönöm a véleményeket, másodszor pedig, kedves Popbitch, én abszolút bennevagyok az interjúba! A közeljövőben fel foglak keresni, még az is lehet, hogy személyesen a december 22.-ei Vittulás Kunk bulin! : )
    Üdv,
    A.

    VálaszTörlés